Info EPL & La Liga dalam Bahasa Melayu

Sepintas lalu

Entri terkini berada di bawah kolum sepintas lalu. Sila skrol ke bawah.

Perkembangan terkini spekulasi dan fakta perpindahan empat gergasi EPL (Telegraph)
Klik Manchester United, Chelsea, Arsenal dan Liverpool untuk mengetahui pemain yang hangat diperkatakan bakal memantapkan saingan empat pasukan teratas EPL itu. Perkembangan terkini pesaing Piala UEFA, Everton turut dikemas-kini.



Isnin, 11 Ogos 2008

Jawapan Portsmouth selepas kalah: Beli pemain pertahanan!

Tak nak turunkan saya dalam kesebelasan utama? Ada akal ke?

YOUNES Kaboul, bakal memperkuatkan barisan pertahanan Portsmouth apabila pemain pertahanan Perancis itu berhijrah ke kelab itu dengan yuran perpindahan bernilai RM38juta (£6juta).

Pemain berusia 22 tahun yang meninggalkan Tottenham Hotspur itu, menandatangani kontrak empat tahun selepas menyempurnakan pemeriksaan kesihatan di Fratton Park hari ini.

Ujian pertama Kaboul ialah mempertahankan gawang Portsmouth daripada bolos Ahad ini apabila pasukannya bertemu dengan Chelsea di Stamford Bridge.

Itu pun sekiranya Harry Redknapp tidak mengekalkan gandingan Sylvain Distin dan Sol Campbell yang berjaya mengekang serangan Manchester United dalam Charity Sheild semalam.

Kaboul berkata: “Saya datang ke sini kerana pengurus mahukan saya sejak dua tahun lalu. Saya bertemu dengannya dua tahun lalu apabila saya bermain dengan Auxerre dan saya suka kepadanya kerana beliau memberikan keyakinan.

“Saya tidak berdepan dengan pilihan sukar untuk datang ke sini. Kebanyakan ulasan di akhbar mengatakan saya akan ke Sunderland atau Aston Villa tetapi saya sebenarnya mahu datang ke sini,” katanya.

Kaboul menarik perhatian bekas Pengurus Spurs, Martin Jol, tahun lalu tetapi berdepan dengan kesukaran di bawah pengurusan baru yang diketuai Juande Ramos yang melancarkan Revolusi Ramos.

Ramous lebih cenderung menurunkan Didier Zokora pada posisi pertahanan utama.

Tiada ulasan:

 

blogger templates | Make Money Online