Info EPL & La Liga dalam Bahasa Melayu

Sepintas lalu

Entri terkini berada di bawah kolum sepintas lalu. Sila skrol ke bawah.

Perkembangan terkini spekulasi dan fakta perpindahan empat gergasi EPL (Telegraph)
Klik Manchester United, Chelsea, Arsenal dan Liverpool untuk mengetahui pemain yang hangat diperkatakan bakal memantapkan saingan empat pasukan teratas EPL itu. Perkembangan terkini pesaing Piala UEFA, Everton turut dikemas-kini.



Isnin, 11 Ogos 2008

Thierry Henry kembali ke EPL sebagai Red Devils?

Apakah jersi Henry akan bertukar ke Red Devils?

APAKAH penyerang Perancis, Thierry Henry, bakal pulang ke Liga Perdana Inggeris (EPL) dan benarkah bekas pemain Arsenal itu bersedia membuat kejutan dengan memilih Old Trafford, sekali gus menyertai musuh tradisi The Gunners?

Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson, enggan menolak kemungkinan juara EPL itu mendapatkan khidmat bekas pemain terbaik dunia selepas gagal menarik beberapa penyerang ke kelabnya.

Manchester United yang kehilangan penyerang Wayne Rooney akibat masalah kesihatan dan Louis Saha yang dilihat tidak berada dalam senarai pilihan, terpaksa bergantung sepenuhnya kepada Carlox Tevez dalam saingan Perisai Komuniti (Charity Sheild) menentang Portsmouth.

Meskipun, Man U berjaya mengalahkan Portsmouth, keputusan permainan semalam terpaksa berlanjutan kepada penentuan penalti yang menyaksikan pemain Portsmouth gagal menyaingi keyakinan juara EPL dalam menyempurnakan penalti berkenaan.

Ferguson mengakui sedang berusaha mendapatkan penyerang sebelum memulakan kempen mempertahankan kejuaraan EPL dalam perlawanan pertama menentang Newcastle.

"Keadaan sangat tertekan sejak musim lalu berakhir. Kami cenderung beroperasi dengan empat penyerang tetapi kami tidak dapat berbuat demikian," kata Ferguson.

Sebelum ini, Man U dikaitkan dengan penyerang Tottenham Hotspur, Dimitar Berbatov, selain beberapa bintang Eropah seperti Karim Benzema, David Villa dan Klaas-Jan Huntelaar.

Tiada ulasan:

 

blogger templates | Make Money Online